OGŁOSZENIA

-

7 lipca 2012

Why the fuck why the fuck are you looking at me?


 Bet you sleep like a child with your thumb in your mouth
 I could creep up beside put a gun in your mouth.

Wielka Brytania, Londyn, 2005.

- Dokąd jedziemy? – skierowała pytanie w stronę ojca, prowadzącego samochód. Zegar wskazywał późną godzinę. Dokładniej dwudziestą trzecią czterdzieści pięć. Zmięła w rękach fałdy sukienki niepewna co do tego, gdzie się znajduję i gdzie podróż ma koniec.
- Czy to ważne? Licz się z tym, że to miejsce wywrze na Tobie niesamowite wrażenie. Twój pomysłowy tatuś raz na zawsze pokarzę Ci co robi się z takimi ladacznicami – patrzyła jak gwiżdże pod nosem, pod wpasowując rytm kołysanki śpiewanej w dzieciństwie przez jej matkę. Na ostatnie słowa skuliła się w sobie wiedząc, że po raz kolejny zostanie ukarana za nic. Oparła czoło o szybę, marząc o tym by cierpienie jakie jej zafunduje skończyło się jak najszybciej.
Stawiając stopę na wilgotnej ziemi rozejrzała się wokół nie będąc pewną co do określenia ojca. Z racji tego, iż minęła północ wszystko zdawało się być zbyt ciemne i niewidoczne dla oczu. Jedynie dostrzec można było  zarysy ogromnych drzew, kołyszących się za pomocą wiatru. Konary przybierające podobiznę potworów z wyciągniętymi szponami, kłaniały się ku glebie. Poczuła zimne podmuchy chłostające jej twarz. Potarła dłońmi gołe ramiona, besztając się w myślach z własnej głupoty. Mogła nałożyć na siebie kilka warstw ubrań, ale nie wiedziała, że zawiezie ją do lasu. Nikt jej nie usłyszy. Nikt nie przybiegnie z pomocą. Nikt nie pociągnie w górę, gdy zacznie tonąć we własnej zmąconej psychice.
Dopiero mocny uścisk przerwał przemyślenia Beatrycze. Z każdym krokiem niepokój wzrastał. Długo jeszcze? Chciała zapytać, jednak usta miała jakby zaszyte.
- Wiesz czemu tatuś jest zły? Och, możesz być pewna, że jest bardzo, bardzo zły. A to tylko przesz naszą małą Beatrycze, która znowu zapomniała do kogo należy. – obrócił się na pięcie patrząc na nią z góry, dominując, pokazując, że on tu rządzi. – Jak smakują jego usta? Hmm? Czy lubisz jak Cię dotyka? – na potwierdzenie swych słów przejechał delikatnie paznokciem po jej szyi, zatrzymując się przy wcięciu w dekolcie sukienki. Odsunęła się z szokiem wymalowanym na twarzy.
- Przestań! Nie jestem Twoją własnością! Jak długo masz zamiar mnie więzić? Nie wystarczyło Ci posuwanie matki? – ręka ojczyma śmignęła jej przed oczami. Poczuła ostry ból prawego policzka. Zignorowała go z satysfakcją dostrzegając, iż doprowadziła ojca do szału. Ciągnęła dalej, niewzruszona. – Po niej odziedziczyłam krew szmaty? Czy tak jak ona mam wypisane na czole: „gwałć do woli”? – kolejne uderzenie. Tym razem mocniejsze. Nie wysilając się na odpowiedź, ojciec przyciągnął ją do siebie władczo. Wycisnął brutalny pocałunek na ustach dziewczyny i pociągnął za sobą. Gdyby nie ciągnięto Beatrycze, na pewno stałaby w miejscu z otwartymi ustami. Postawiła mu się. Pierwszy raz. Jaką dostanie za to karę? Bała się pomyśleć.
Wreszcie mogła pozwolić sobie na chwilowy odpoczynek. Chwilowy. Bo obraz jaki  ujrzała sprawił, że spięła wszystkie mięśnie na nowo. Otworzyła szeroko oczy nie wierząc w to co widzi. Czy tu, na środku lasu leżała łopata, a koło niej wykopany otwór? Nie chciała podejść bliżej. Jednak została zmuszona popchnięciem w kierunku dziury. Jeszcze gorzej. Trumna. Brązowa wykonana z drewna trumna. Z małym otworem, zapewne na łapczywe łapanie oddechu w czasie zbliżającej się śmierci. Tylko dla niej. Leżała tutaj, otwarta. Miała wrażenie, że z niej szydzi. Jakby chciała powiedzieć: „ Masz szczęście, Beatrycze. Tylko Ciebie dostąpi zaszczyt. Już wkrótce, a ja czekam.”. Cofnęła się przerażona, na granicy płaczu.
- Nie-e, możesz mi tego zrobić – wyszeptała w przestrzeń, powierzając słowa potworowi.
- Moja dziecinko, ja mogę wszystko. Wiesz dlaczego? Bo jesteś moją własnością. Tylko moją! I czas byś to zrozumiała. Przyjadę jak zastanowisz się nad swym postępowaniem – zrobił kilka kroków w przód zbliżając się do niej, jednak powstrzymała go zaciśnięta dłoń na koszuli, którą zaraz odprawił uderzeniem.
- Przepraszam, ja-a, więcej tego nie zrobię. Obiecuję! Tylko nie zostawiaj mnie – upokorzona spuściła wzrok na buty, które pokryte były błotem.
- Za późno – usłyszała te dwa słowa zanim siłą została wrzucona do trumny. Z niesamowitą szybkością wyprostowała się, uderzając głową o drewno. Tak, miał rację. Było za późno. Wieko zostało zamknięte. Wychwyciła uchem dźwięki zapalającego się silnika. Ostry pisk. I już go nie było. Została sama. Całkowicie. Wepchnęła nos w dziurę nabierając powietrza, przedostając je do płuc. Oddychała coraz z szybciej. Dusiła się. Serce waliło o jej klatkę piersiową. Dudnienie przysłoniło wszystko inne. Słyszała tylko „bum, bum, bum, bum”.
Waliła zaciśniętymi pięściami w każdą dostępną część. Krzyki wydobywały się z ziemi, zatrzymując w powietrzu i rozprzestrzeniając po lesie. Miała dość. Uspokoiła się na moment, póki nie poczuła jak coś obślizgłego wije się na jej nosie. Teraz zostały tylko jęki, szlochanie i wielkie obrzydzenie. Wycofała się w głąb trumny, pocierając nos. Ugryzła rękę, nie chcąc krzyczeć. Miała wrażenie, że jeszcze jeden raz, a jej gardło pęknie. Zacisnęła mocniej zęby. Na pewno po nią przyjedzie. Była jego jedyną zabawką. Nie mógł zmarnować okazji.
Po kilku godzinach nadzieja wyparowała, serce uspokoiło się, a świadomość tego, iż umrze nie doprowadzała jej do szaleństwa. Zamknięta, nie zdolna wyprostować nóg ponieważ ledwo mieściła się w środku trumny, przyswajała się z nową myślą. Tak będzie lepiej. Już nigdy nie dozna uczucia bezradności, cierpienia. Świat skurczy się o jeszcze jedną osobę i zapewne da miejsce nowym początkom ludzkości. Szczekała zębami z powodu chłodu. Całe ciało drżało. Na tą chwilę zmieniła się w jedną, przerażoną galaretę. Niemal zaśmiała się z własnego porównania. Już miała wstrzymać oddech i zakończyć wszystko szybszym tempem, ale usłyszała z daleka ryczący silnik, który podobny był do ryku samochodu ojca. Wybuchła w niej naiwność, że może, jakimś cudem zlitował się nad nią i nie pozwoli oddać jej śmierci.
Usta zacisnęła w wąską linię, świadoma, iż kroki są coraz bliższe. Modląc się usłyszała zgrzyt otwieranego wieka. Zamrugała oślepiona światłem z zewnątrz. Wyczuła nosem własny pot, który od tak dawna spływał po ciele. Spojrzała spod kurtyny rzęs na górującą postać. Podniosła się z wolna czując jak we wszystkich miejscach kości protestują. Pomyślała, że rodzi się na nowo. Wychodzi z grobu jak cholerny zombie. Tyle, że ona miała uczucia. Świadomość. I brak mocy by wyssać mózg ojcu, pozbawiając go życia. Stanęła na nogach, oparta rękoma o ‘ścianę’ ziemi. Kolana drżały niesamowicie. Niemal upadła jak pozbawiona tchu marionetka. Pozwoliła sobie na kilka głębszych oddechów, doprowadzając się do stanu człowieczeństwa.
- No dalej, Beatrycze. Mam nauczyć Cię chodzić? – sarkastyczny ton wydobywający się  z okrutnych ust, które na co dzień zajmowały się całowaniem jej, w jakiś chory sposób zmotywowały ją do dalszego działania. Samodzielnie stanęła na trumnie, przyczepiła dłonie do gleby by wydostać się na wolność. Z dala od czterech, pustych zamknięć. Podciągnęła się nie licząc na jego pomoc. Była już tak blisko. Zgięła kolano by móc umieścić je na trawie i pociągnąć za sobą dalszą część ciała. Nie udało się. But ojczyma natrafił na rękę i zgniótł ją niczym robaka. Puściła się z krzykiem. Tyłkiem uderzyła o twardą powierzchnię ziemi. W tym momencie ból zawitał ze zdwojoną siłą, pozbawiając ją tchu.
- Poproś, Beatrycze. Poproś, a może pozwolę Ci wyjść. Błagaj o litość, a może pomogę Ci w wydostaniu się – wiedział, że nienawidzi wychodzić z sytuacji za pomocą ‘magicznego’ słowa. Bawił się jej łzami, które spływały po policzkach wyrabiając sobie drogę ku brodzie. Bawił się jej oczyma wypełnionymi strachem. Patrzył jak wbija sobie paznokcie w uda, spuszcza głowę i nie odzywa się ani słowem. Wzrastał w nim gniew. Ta mała, suka, wreszcie powinna go docenić. Złapał ją za włosy i pociągnął w górę wywołując upragnione krzyki, które mimo wszystko uspokajały go. Uśmiechnął się okrutnie widząc jak na jej twarzy gości grymas.
Odezwał się cicho, spokojnie, wręcz lodowato.
- Widać, że już tęsknisz za trumną. Nie chcę pozbawiać Cię przyjaciółki, więc co ty na to aby zostać tu na kilka dni? – przybrał zamyślony wyraz, kątem oka obserwując jej wahanie. Miał ją.
- Proszę...- z czerwonych ust wydobyła się mała prośba. Och, tak. Przeszył go dreszcz podniecenia.
- Nie słyszę, Beatrycze. Głośniej! – szarpnął jej włosy.
- Proszę! Słyszysz?! Proszę, błagam, błagam – ostatnie słowo przeszło w ryk. Zadowolony z efektu, chwycił ją pod pachy i wypuścił na zewnątrz.
Zgięła się wpół, przytrzymując rękę na brzuchu. Zwymiotowała. Nie obchodziło ją nic. Zwłaszcza to, że ojciec krzywi się z obrzydzenia. Wytarła drżącą ręką usta i znów utkwiła w nim spojrzenie. Popatrzyła mu w oczy. Nie zobaczył w nich nic. Były puste. Bezdenna studnia.
Wiedziała, że sukienka przybrała kolor brązu tak samo jak włosy. Chwiejnie dźwignęła się na nogi. Postawiła pierwszy krok, jakby dopiero co uczyła się chodzić. Pomyślał, że przesadził. Doprowadził ją do stanu szaleństwa. Przez chwilę miał ochotę ją uspokoić. Kazać przestać patrzeć tymi pustymi oczyma. Oblał go zimny pot. Obserwowała go, cały czas. Pierwszy raz bał się jej. Szła w jego kierunku, a on stchórzył.
- Skoro nauczyłaś się chodzić, nie będzie Ci potrzebna mała podwózka prawda? Po za tym zabrudziłabyś mi siedzenie – czmychnął w stronę auta, otworzył drzwi od strony kierowcy i odjechał, a ona znowu została sama. Diabeł przyszedł, odebrał jej życie i dał nowe. Nie miała pojęcia w, którą stronę iść. Na początku chciała  pobiegnąć za nim by nie zgubić się w drodze powrotnej, ale czuła, że byłby to zbyt wymęczający ruch. Żołądek domagał się jedzenia. Ciało wydzielało przykry zapach dla nosa, a ona miała przed sobą kilka kilometrów spacerem. Z samej wielkości drogi miała ochotę usiąść i zapłakać nad swym losem. Wzięła się w garść. Nie odwracając się by popatrzeć na ‘przyjaciółkę’ ruszyła przed siebie. Czuła, że Bóg ją opuścił. Nie ma w niej nikogo. Jest tylko skorupa nienawiści.


Przycisnęła trzęsące się dłonie do twarzy. Paznokciami wyryła czerwone ślady, coraz głębsze, doprowadzające skórę do krwi. Wspomnienia bombardowały jej umysł. Narzucały się. Nie miała sił by z nimi walczyć. Przeżyła swoją śmierć po raz kolejny. Dusiła się jak w tamtym dniu, rzucając swym ciałem po trumnie. Choć była w bezpiecznym mieszkaniu, poczuła zapach ziemi, potu i strachu. Nawet jeśli uciekła by przed nim na drugi koniec świata, on nieżywy, gnijący pod ziemią nadal trzymałby ją w zamknięciu przed wszystkimi. Miał nad nią władzę – po śmierci i za życia.
Usłyszała jego śmiech. Jakby w niej był. Ciągle. Jakby chciał powiedzieć, że przed nim nie ma ucieczki. Przypomniała sobie jego słowa „Moja dziecinko, ja mogę wszystko. Wiesz dlaczego? Bo jesteś moją własnością. Tylko moją!” i zapłakała.

.

Beatrycze

21.03.1990

Nadal nie rozumiem jednej rzeczy. Ludzie wymyślają coraz to nowe potwory - wilkołaki, wampiry, zombie, zmiennokształtni. Chcą grozy, dreszczu, mianują ich sukinsynami. Dlaczego nikt nie pomyśli, że ludzie są prawdziwymi (i jedynymi) potworami?


Beatrycze nie jest istną pięknością, która kręci biodrami krocząc ulicą. Włosy nie powiewają jej przy każdym ruchu oraz nie skaczą delikatnie opadając na łopatki. Można je raczej określić mianem zniszczonych. Nie odsłania swoich walorów urody. Mieszka w samochodzie wręczonym przez wujka. Pieniądze zdobywa poprzez kradzież, dzięki czemu starcza jej na jedzenie i przedmioty potrzebne do codziennego użytku. Nie wstydzi się swoich starych spodni, poplamionego swetra czy obgryzionych paznokci. Do wszystkie przywykła z czasem. Edukację porzuciła w wieku siedemnastu lat. Zamiast mądrości, pozostała jej wrodzona inteligencja. 
 

  [Witam. Nie skupiałam się na charakterze Beatrycze, lecz umieściłam w karcie jej historię, dzięki której możecie po części zinterpretować jej osobowość. Dalsza część tej opowieści zostanie przedstawiona w notkach. Zachęcam do wątków (rozpoczynania, byłabym wdzięczna, choć czasem mogę zacząć pierwsza),  mam nadzieję, że dotrwaliście do końca i przeczytaliście całą kartę.]

17 komentarzy:

beatrix pisze...

Duże litery postaram się jak najszybciej poprawić, choć nie wystąpiły one z mojej inicjatywy. Pierwotnie były małe :D

Unknown pisze...

[no patrz, akurat skończyłem czytać Twoją kartę ;) możesz śmiało coś zacząć, ale uprzedzę że jestem trochę wybredny, jeśli chodzi o wątki. zwłaszcza, jak wena mnie opuszcza ;p]

Unknown pisze...

[ wątek, wątek chcę! tylko Ty zacznij, proszę :D Leah spotkasz na koncertach; w ciemnej uliczce, gdzie będzie przykładowo dilować; w jej własnym mieszkaniu, które jest dość sławne przez liczne imprezy, które się tam odbywają; lub przyćpaną w klubowej toalecie... ale to tylko kilka opcji ]

Unknown pisze...

[ haha ;p ale tak serio, w porządku koleś :P a no tak jakoś wyszło, że mój Tony, w pełni heteroseksualny mężczyzna, nagle znalazł się z Diego w jakimś popapranym związku i zachowuje się jak ostatni szczeniak, bo wreszcie coś do kogoś poczuł xd i postawił mi, autorowi heteroseksualnemu, istne wyzwanie xd dobrze, że homofobem nie jestem ;p
co do wątku - jasne, ale nie wiem, jak w ogóle mogliby się znaleźć w tym samym miejscu, nie mówiąc już o jakiejkolwiek rozmowie.
Przeczytałem, ale to było dla mnie nie tyle trudne, co nieprzyjemne i to nie ze względu na styl (bo ten jest w porządku) co mnie po prostu szlag trafia, jak czytam o takim sadystycznym dupku, który jest tylko małą ciotą i zwykłym tchórzem, jak zresztą każdy skurwysyn. ]

Unknown pisze...

[Witam, witam. Dobra, nie będę udawać, że się nie znamy ;p A więc, powiedz mi proszę, jak zamierzasz doprowadzić do spotkania Beatrycze z Ritą, bo moje pomysły ci nie odpowiadają... a więc teraz myśl. Ty zaczynasz, mimo iż nie masz weny, jak z resztą zwykle (ja też nie, wiem xd). Może rozwiń ten pomysł z restauracją? czekam.]

Unknown pisze...

[Jak tam chcesz, zacznij. I wejdź na gg;p]

Unknown pisze...

[ Gdyby nie fakt, że lubię autora, dawno rzuciłbym to w cholerę ;p chociaż w sumie to całkiem niezłe wyzwanie jest. Haha, no na szczęście jeszcze nie xd chociaż co nieco już mi się rozjaśniło, co nie zmienia faktu, że wciąż czuję się niekomfortowo i raczej wyobrażam sobie swoją ostatnią dziewczynę, albo w ogóle jakąś inną laskę xd
To się cieszę, że na nas padł Twój wybór i w ogóle jestem w szoku, że aż tyle z nami jesteś :D i jak wrażenia? w sumie, niespecjalnie miałaś co czytać, bo postów z tekstami pojawiało się niewiele.
Myślę, że pierwsza opcja jest dobra na początek. Mogę zacząć, ale za kilka godzin, bo coś mi wątki nie wychodzą dzisiaj i być może noc będzie moim sojusznikiem ^^
Oczywiście, że przeczytam, zawsze staram się czytać i jakoś konstruktywnie wypowiadać. ]

Unknown pisze...

[ Wiesz, lesbijka to jeszcze jako tako, ale gej? no to już cięższy kaliber ;p na szczęście to mój Tony jest aktywny, to jeden problem z głowy xd
haha, też dobrze ;p aż ciekaw jestem, które wątki Ci się najbardziej podobały, bo prawdę powiedziawszy, poza swoimi nie znałem żadnych, a zawsze byłem ciekaw, cóż ci autorzy powymyślali, tyle tylko, że czasu nie miałem, by cokolwiek przeczytać.
Że ja? Ale jak? Ej, no ważne, ważne ;p mi możesz powiedzieć ;D
Haha, daj mi jeszcze ze trzy godziny ;) ]

Unknown pisze...

[ To jak tak to obejrzyj sobie serial "Queer as folk" ;p
jakiego kurde nawilżacza? xd ej, ja jestem jakoś tam dojrzały, panuję nad sobą, dobra? ;p
ja tam w ogóle prawie czasu nie miałem, czasem ledwo znajdowałem kilka minut, by komuś szybko odpisać.
ahaha, no wiadomo, że gust mamy zajebisty ;D
hmm... nie wiem, ile masz lat, ale może to ze względu na wiek. Większość z nas jest z ogólniaka, czasem nawet zdarzają się osoby po (jak Diego).
yyy... no niby kopiarstwo jest najwyższą formą uwielbienia, czy jakoś tak, ale powiedz jej na przyszłość, że ja sobie nie życzę, żeby cokolwiek ode mnie kopiowała, tak jak pewnie każdy autor. To, że umieszczamy to w sieci, to nie znaczy, że można to sobie przywłaszczać, bo to jest łamanie praw autorskich. Tego się właśnie, kurde obawiałem. Ale swoją drogą - tylko pięć?! Wasza nauczycielka nie ma gustu xd a które fragmenty zerżnęła?
haha, spoko, ja i tak zaglądam tu co jakiś czas, bo mam inne sprawy na głowie. ]

Unknown pisze...

[A ja się tak zastanawiam czy ten komentarz, który u mnie zostawiłaś nie miał być czasem dodany pod kp Leah? :p]

Unknown pisze...

[Spoko, zdarza się :p Ja jestem czasem na tyle genialna, że odpisuje pod swoją kartą, także się nie przejmuj :p]

Unknown pisze...

[Bez owacji na stojąco, ale przynajmniej napisałaś ;d Moje będzie masakryczne, no ale spróbuję ci odpisać i zmieścić się w rubryce "na poziomie".]

Budzik dzwoni o szóstej rano, potem szybki prysznic, śniadanie - croissant seven days zakupiony w okolicznym spożywczaku. Wdech. Dogonienie odjeżdżającego autobusu. Kierunek - praca. Wydech.
Obok Rity walały się brudne, śmierdzące resztkami jedzenia talerze. Ale ona nie dostrzegała wyraźnie odpychającego syfu, za którego posprzątanie była odpowiedzialna. Obraz naczynia, na którym znajdowała się zniesmaczająca maź zasnuty był za mgłą... jaką kurwa mgłą? Obudź się, nakazała sobie. Obudź, posprzątaj ten burdel, wyjdź stąd, odpocznij i czekaj na weekend. Boże, jaki tu zaduch. Zdjęła rękawiczkę z prawej ręki i przetarła czoło wierzchem dłoni. Wdech, wydech, wdech...
- No nie wierze... - dobiegł ją wkurzający głos osoby, stojącej za jej plecami. Rita trzymała w ręku naczynie. Odwrót, cel i pal. Nie, wdech, wydech. - Obijasz się! - oskarżycielski władczy ton przeszył jej ciało na wskroś, a następnie poturbował i rzucił w ciemną przepaść irytacji.
Odwrót.
- Nie, nie obija...
- Czy ty, mała niedołężna istotko zdajesz sobie sprawę z liczby gości w naszym lokalu? - Przerwała jej, starannie akcentując każde słowo. - Z LICZBY CHOLERNYCH, ZAFAJDANYCH NACZYŃ?!
Rita odwróciła się i cicho westchnęła.
- Tak, nie zabieraj czasu, który zamierzam przeznaczyć na ten syf.
- Nie, nie przeznaczysz na ten syf, tego swojego... czasu. Nic z resztą nie wartego. - Natalie Thomas, pracownica zajmująca się deserami, prychnęła nienawistnie. Nie przepadała za Ritą. Mówiąc o niej, jako o niedołężnej istotce dała tego wyraźny przykład.
Słodka ciastkarka. - Idź, zawiadomić Pete, że szef go wzywa! - Niemalże krzyknęła. Rita przewróciła oczami i odwróciła się do Natalie.
- Czy sama nie zrobiłabyś tego o wiele wcześniej? - uśmiechnęła się z litością.
- JUŻ. - Wycedziła przez zęby. - Clare zaraz przyjdzie go zastąpić.
Tym samy dziewczyna znalazła się w klimatyzowanym pomieszczeniu, tuż za wielkimi drzwiami prowadzącymi do kuchni. Za ladą ujrzała pryszczatego rudzielca imieniem Pete.
- Szef cie wzywa, won - rzuciła do niego lekko poddenerwowanym tonem głosu, opierając się plecami o ścianę. Chłopak, mimo iż zajmował większe stanowisko, niż ona, uniżenie wycofał się z linii frontu.
Przysnęła na parę sekund, a gdy otworzyła oczy pewien obdartus płci żeńskiej wykrzywiał się do niej w sztucznym uśmiechu.
- Że co? - Zmęczona przetarła oczy.

[A we mnie proszę rzucać pomidory xd]

Unknown pisze...

[ Ano tak, mówił mi xd ja tam zawsze mówiłem, że nie mam nic do nich, ale od mojego tyłka to wara xd
ja na początku listopada kończę 17. A Ty? ;>
Ale wiesz, tu nie o czas chodzi, bo ja tam szybko piszę swoje teksty, ale nienawidzę ściągania w jakiejkolwiek formie, bo to jest oszukiwanie wszystkich dookoła. I nienawidzę braku szacunku, a tak się właśnie zachowała, przywłaszczając sobie moją pracę. Co to w ogóle miało być? Ja się nie zdenerwowałem, ja się po prostu wkurwiłem (przepraszam za przeklinanie), bo to jest dla mnie chore. Lepiej jej powiedz, że daleko tak nie zajedzie, bo na upartego każdy może złożyć sprawę w sądzie, to jest karane. I przede wszystkim, przekaż jej, żeby miała trochę szacunku do samej siebie - co, aż taka beznadziejna jest, że sama kilku zdań sklecić nie potrafi? powodzenia w dalszym życiu, niżej podpisany Michał, nie Tony.
ok, jak możesz, to sprawdź, bo kilka tekstów było dla mnie naprawdę ważnych. ]

Unknown pisze...

Zadziwiające było, jak taka brudna, drobna istota, ukrywająca niestety widoczne plamy na bokach koszulki może zdobyć się na taki arogancki, bezpośredni ton. Rita uniosła jedną brew, uśmiechając się jednym kącikiem ust.
To dobrze. Nie jest to kolejna umęczona dusza, przepraszająca cały świat za swoją egzystencję. Imponujące... tak, Rita nie przebywała w tym mieście długo, ale mimo wszystko był to jej pierwszy przejaw sympatii do osoby tu zamieszkałej.
- Taak - odpowiedziała ospale, po swojej chwilowej zadumie. Nie była energiczną osobą, w ogóle nie wiedziała, po jaką cholerę zatrudniła się na zmywaku, na którym trzeba było być na pełnych obrotach, szczególnie, gdy brało się na siebie dodatkowe zmiany. Cechowała ją skłonność do melancholii, do obserwowania otaczającego ją świata zasnutego papierosowym dymem. A gdy przebywała w towarzystwie, zwykle w pół obecna, na jej młodej twarzy odmalowywał się wyraz irytacji, patrzyła na ludzi z góry, chociaż sama, obiektywnie rzecz biorąc, w tym popapranym społeczeństwie była nikim. Ritą Appleby na zmywaku.
- Tak. - Powtórzyła spuszczając na chwilę wzrok z dziewczyny, a potem znów podnosząc go z serdecznym uśmiechem. - Niestety, ale szef jest zajęty tym tamtym. - Leniwie machnęła ręką w stronę kuchennych drzwi. - A w chwili obecnej szuka jedynie kucharza od... pizzy. - Ostatnie słowo wypowiedziała zaniepokojona wchodzącymi do lokalu, nowymi klientami. Czy ta cholerna Clare może przestać miziać się na zapleczu ze swoim plażowym macho, wprost wyrwanym z reklamy sterydów?

Unknown pisze...

[Spoko, zacznij kiedy będziesz chciała ;p Chociaż od razu ostrzegam, że u mnie ostatnio z weną ciężko i na wątki różnie odpisuje ;)]

Leah Scattergood pisze...

[ oczywiście, że może być :D czekam więc ]

Unknown pisze...

[ raczej nie jestem skłonny zmienić. A nawet jeśli to ja akurat na pewno nie będę żadnego nawilżacza potrzebował. Aż mnie normalnie ciarki przeszły -.-
Jak była taka cwana, to niech się nauczycielce przyzna, a dopiero później mnie przeprasza ^^ aha! No i podziękuj koleżance, więcej już nic nie będę publikował. ]